Count down to baby #2

vrijdag 28 juli 2017

Huisgemaakt vanille wafeltjes


Ik heb zo van die dagen dat ik gewoon wil bakken. Het maakt niet uit wat, als ik maar kan bakken. Of het nu koekjes zijn, een cake of taartjes, die heerlijke geur die heel het huis vult met gezelligheid, zalig! 

Ik moet wel toegeven, dat sinds ik mama ben geworden, ik veel minder in de keuken sta. Ik heb nog niet echt een manier gevonden om dit goed te combineren met ons biezelke. Maar binnenkort is ze oud genoeg om mij te helpen, dan kan er weer volop gebakt worden. Alhoewel er dan een klein beebje in huis zal zijn.. 

Wanneer ik dan toch nog eens de tijd vind om te bakken dan ga ik voor deze heerlijke, kleine vanille wafeltjes. Eén van mijn favoriete baksels, en een groot succes bij kids!

Recept voor 12 kleine wafeltjes


Ingrediënten :
250 g bloem
1/2 kl bakpoeder
200 g boter
150 g suiker
1 zakje vanille suiker
1/2 zakje vanille pudding poeder
Snufje zout
3 eieren

Bereiding :
  • Zet een pannetje op het vuur en smelt de boter. Deze mag niet bruinen, dus zet het vuur niet te hoog.
  • Doe al de droge ingrediënten samen in de keukenrobot en laat deze draaien op een trage stand.
  • Voeg de eieren één voor één toe.
  • Zodra je een egaal beslag hebt, voeg je de gesmolten boter toe.
  • Laat de keukenrobot nog even draaien zodat de boter goed wordt opgenomen en je een mooi, glad beslag hebt.
  • Giet je beslag in een kom en zet het gedurende een uurtje in de frigo zodat het kan opstijven.

En bakken maar :
  • Zet je wafelijzer op de hoogste stand en wacht tot het ijzer goed warm is.
  • Beboter je ijzers lichtjes om te vermijden dat je wafeltjes blijven kleven.
  • Step een eetlepel beslag in je wafelijzer en bak de wafeltjes goudbruin.
  • Leg de gebakken wafeltjes op een rooster om af te koelen (of proef er stiekem al eentje).
  • Herhaal dit voor de rest van je beslag.
Gegarandeerd dat het stil zal zijn wanneer je de kids deze wafeltjes voorschotelt.
Geniet ervan!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten